The small world - part 11

Harrys perspektiv

Louis gick iväg men varför vet jag inte. Jag ställde mig vid dörren och försökte lyssna. Han sa ''Miley vi måste snacka'' då förstod jag att han snackade med henne. Efter ett tag sa han ''Älskar dig också Miley'' det var som en kniv stack mig i hjärtat. Varför sa han det? Jag trodde vi var vänner men han bara snor henne från mig.
Jag klarade inte av att vara här längre, ingen var på min sida. Jag tog min jacka och mobil snabbt och skyndade mig ut ur hotelet. Jag sprang till en park och satte mig på en bänk, jag var inte den typen som grät men det bara kom. Jag kunde inte stoppa det. Jag hörde hur någon kom mot mig och när jag kollade upp såg jag någon jag kände igen. Det var hon den där Molly. Mitt sinne blev mer och mer klart. Jag kom nu ihåg allting, jag började skrika på henne och säga att allt var hennes fel och massa skit. Jag kommer inte ens ihåg allt jag sa, det var så jobbigt. Den jag älskade hatade mig. Kunde livet bli mer jobbigt eller!?

3 dagar senare, flygplatsen
Louis perspektiv

Jag hade snackat med Miley innan vi åkte upp i luften. Som tur var satt inte Harry nära mig så han hörde inte. Man märkte på honom att han var deppig. Och det var lite konstigt att han helt plötsligt försvann dagen efter allt hände. När vi hämtat våra väskor gick vi mot utgången och där möttes vi av massa fans som ville ha autografer och foton med oss. Harry bara gick förbi alla med huvudet ner i marken och med luvan uppe på huvudet. När vi hade tagit lite foto och skrivit lite autografer hoppade vi in i bilen och alla blev hemkörda. När vi lämnat Zayn var det bara jag och Liam kvar i bilen. Vi bestämde att han också skulle följa med till Miley för han ville också vara med och stöta henne. Dom var ju även bra kompisar så det passade bra.

När vi kom fram till Mileys hus, knackade vi på och efter bara några sekunder öppnades dörren. Och där stog hon, hon såg inte ut som hon brukade. Hon såg ganska förstörd ut, vilket inte är konstigt. Vi kramade om henne länge och sedan gick vi upp till hennes rum. Det var fint och ganska stort, sängen såg sjukt skön ut. Inte konstigt att Harry har sovit här. Jag sprang direkt fram till sängen och som jag trodde ''underbar!'' Jag hörde att Miley och Liam stog och skrattade åt mig. Inte jätte konstigt direkt, det måste ha sätt ganska kul ut när jag direkt kommer in i hennes rum och slänger mig i hennes säng. Men vi satte oss i sängen och började snacka bara allmänt, om hur det var på turnén och vad hon gjort och så vidare. Jag kände att jag behövde börja snacka om det även fast jag inte ville. Men vi behövde lösa det.
- Miley jag vet att du inte vill snacka om det, det vill i och för sig inte jag heller men vi måste. sa jag
- Jag vet! sa hon och kollade ner
- Du ska veta att vi stötar dig och det är bara att ringa oss om du vill snacka eller om du vill träffas. sa Liam och kollade på mig och jag nickade bara
- Jag vet men jag vet inte vad jag ska göra! Allt det här är så jobbigt, han sa ju ''jag älskar dig'' innan ni åkte och sen är han otrogen. Jag känner mig så utskämd!
- Jag förstår det! Men du vi gör nått roligt istället, det här blev för deppigt. Det kommer fixa sig med tiden tro mig. sa jag och blinkade med ena ögat.
Vi bestämde oss för att gå ut på middag senare ikväll, alla vi tre men först fick det bli film. Klockan var kvart i 4 så vi skulle hinna se en film. Klockan 7 hade vi beställt bord till. Det fick bli en fin resturang.

Mileys perspektiv

Det var skönt att snacka ut med dom. Jag litade på båda otroligt mycket, och om jag ska vara ärlig jag älskar verkligen Liam och Louis. När vi hade kollat färdigt på filmen åkte dom hem för att fixa sig inför middagen ikväll. Det skulle bli kul men vad skulle jag ha på mig, det var tydligen en fin resturang så kanske en klänning eller nått.
Jag hoppade in i duschen och stog där i en halvtimme, jag tvättade håret, rakade benen. När jag var färdig stängde jag av vattnet och virade en handuk runt kroppen och en för håret. Jag smörjde in benen med grapefruit body lotion från the body shop. Den luktade väldigt gott. Jag borstade håret och lät de torka av sig själv jag orkade inte hålla på så mycket med det. Jag tog fram sminket och tog lite puder och mascara, inte för mycket bara. Jag gick sedan ut till mitt rum där jag tog fram klänningen jag skulle ha på mig. Klänningen var svart och till det svarta höga klackar och lite smycken. När jag var färdig satte jag mig vid datorn, det var ändå ett tag kvar tills killarna skulle komma. Jag loggade in på twitter och såg att jag hade fått många följare, runt 2000 ungefär. Jag blev helt chockad, jag hann tyvärr inte kolla på alla mentions för jag hörde att det knackade på dörren. Jag antog att det var Louis och Liam så jag sprang eller jag försökte med klackskorna ner och öppnade dörren. Jag kramade om dom snabbt och sen började vi gå ut till bilen. Resturangen låg inte så farligt långt bort, när jag precis skulle öppna bil dörren hann någon annan göra det. Och det var Liam, han tog min hand och hjälpte mig ut och när jag såg resturangen blev jag jätte glad. Dom hade tagit mig till en av dom finaste resturangerna i London.

Efter väldigt god mat och prat bestämde vi oss för att åka hem. Louis skulle sova hos Liam och dom frågade om jag också ville. Självklart ville jag de, dom fick mig att tänkte på annat. Jag hade inte tänkte på Harry någonting den här underbara kvällen. När vi kom fram till Liam satte vi oss direkt framför tv:en och kollade om det fanns någon bra film. Harry potter var på 5an så jag satte mig tillrätta brevid Liam och lutade huvudet mot hans axel och efter några minuter kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Jag somnade med tankarna på Harry, det är ju snart julafton och nyår och jag hoppas verkligen att allt blir bra innan det. Jag kan inte vara ovän med min pojkvän under dom högtiderna.
Inte jätte långt kapitel, men har ju sagt att det ska bli kortare fast inte så här kort men måste packa upp min väska från Lund. Men ska börja skriva på ett nytt kapitel ikväll. Kommentera!!! Det är inte kul annars.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0