The small world - part 12

Efter väldigt god mat och prat bestämde vi oss för att åka hem. Louis skulle sova hos Liam och dom frågade om jag också ville. Självklart ville jag de, dom fick mig att tänkte på annat. Jag hade inte tänkte på Harry någonting den här underbara kvällen. När vi kom fram till Liam satte vi oss direkt framför tv:en och kollade om det fanns någon bra film. Harry potter var på 5an så jag satte mig tillrätta brevid Liam och lutade huvudet mot hans axel och efter några minuter kände jag hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Jag somnade med tankarna på Harry, det är ju snart julafton och nyår och jag hoppas verkligen att allt blir bra innan det. Jag kan inte vara ovän med min pojkvän under dom högtiderna.

Harrys perspektiv

Jag vaknade på morgonen av att min mobil lät, jag kollade på klockan och den visade 10. Jag skulle ut idag och köpa julklappar med the boys. Det är ju ändå nästa vecka och vi måste ''jobba'' ganska mycket innan det. Jag gick mot min fina klädhög på golvet, jag tog på mig ett par blåa jeans och en tjocktröja plus en mössa. Det hade inte hunnit bli så kallt och ingen snö för den delen. Mobilen låg på sängen så jag gick och hämtade den och smsade Louis. ''Jag är färdig blir ingen frukost är inte speciellt hungrig men hämtar du upp mig nu? Din Harry'' Inom någon minut hörde jag hur det tuttade utanför huset så jag skynadade mig ner och såg att det var Louis som satt i bilen. Jag tog min plångbok som låg på bordet vid dörren och sedan gick jag mot bilen. Jag var fortfarande sur på Louis efter snacket han hade med Miley, han sa ju ''Jag älskar dig också Miley!'' det är svårt att glömma. Jag behövde verkligen snacka om det med honom. Så direkt när jag kom in i bilen började jag...
- Louis jag undrar en sak, jag lyssnade när du snacka med Miley på telefon och du sa att du älskar henne. Försöker du ta henne från mig? sa jag med en darrig röst
- Va nej!!! Vi är bara bra kompisar Harry, jag skulle aldrig ta någon från dig som du verkligen gillar. Till och med älskar.
- Gud vad bra! Jag blev verkligen rädd där ett tag! Men vad ska jag göra för att vi ens ska kunna snacka med varandra? Hon ignorerar ju bara mig.
- Harry det kommer, hon behöver bara lite tid. Vi har snackat mycket om det och jag vet att hon kommer snacka med dig snart det är ju julafton om en vecka så du kan ta det lungt.
Jag visste att Louis alltid hade rätt men det var ju svårt att bara släppa det så där. Jag väktes ur mina tankar då bilen stannade, jag tittade ut och såg att vi var framme där vi skulle köpa julklappar.
Vi gick runt i lite olika affärer och köpte saker till killarna, våra föräldrar och Louis hade köpt en till mig. Jag visste vad jag skulle fixa till honom och även fast Miley och jag inte snackade med varandra så visste jag vad jag skulle fixa åt henne i julklapp. Jag kunde inte berätta för vad hon skulle få för han ska få samma sak. När vi var på väg till en affär tyckte jag att jag hörde ett välbekant skratt men när jag kollade bak såg jag ingen men jag hörde det många gånger men varje gång jag vände mig om var ingen där, det var väldigt konstigt och förvirrande.

Efter några timmar var vi färdiga, vi bestämde oss för att åka hem och chilla eftersom vi var väldigt trötta. Men innan åkte vi till Starbucks för att träffa killarna. Vi hade även glömt att äta under dagen så vi åkte förbi ett pizza ställe. Vi åkte till mig och så fort vi kom in tog vi fram dricka och la pizzorna på tallrikar och gick sedan till tv rummet. Jag tog kontrollen och satte på någon film som inte var världens roligaste men det fick duga. Efter pizzan var vi väldigt mätta och klockan hade hunnit bli mycket så vi bestämde oss för att gå till sängen och sova. Vi skulle upp hyffsad tid för en intervju och då får man inte vara trött.

Mileys perspektiv

Varför skulle allt vara så jobbigt, en vecka kvar till julafton och vi har inte ens snackat med varandra. Jag tänkte köpa en julklapp ändå, you never know. Jag hade ringt Lisa och frågat om hon ville följa med till stan och shoppa och ett glatt ja fick jag till svar. När vi gick runt tyckte jag att jag såg en kille med lockigt hår som såg ut som Harry och en som såg ut som Louis. När jag sa det till Lisa sa hon att vi skulle ''spionera'' på dom för att se om det var dom. Så vi följde efter dom så dom inte skulle märka. Men det var svårt att vara tyst så vi skrattade lite då och då. När killen vände sig om såg jag att det var han, min eller jag vet inte om han fortfarande var min vi hade ju inte direkt gjort slut. Men när jag sa min kunde jag inte låta bli att le. Jag behövde nog snacka med honom för jag klarade inte av att kolla på honom inte kunna kyssa hans underbara läppar. Nej Miley nu tar du tag i det här, fast han ska få lida till dagen innan julafton. Inte för att det var han som blev sårad utan att han ska få känna konsekvenserna av detta.
När vi visste att det var dom bestämde vi oss för att ta en fika på Starbucks. Vi började gå dit och när vi kommer fram ser vi att det är massa fans där inne. Jag undrar vilka kändisar som är där? Vi gick in och det var då jag såg att det var killarna, så fort dom såg mig sprang dom fram och kramade om mig. Eller ja alla förutom en, ni kan ju gissa vem. Vi bara kollade på varandra och jag såg att han verkligen var ledsen. Alla hälsade på Lisa och dom började snacka men jag orkade inte så jag gick till kassan och beställde en frapino till både mig och Lisa. Jag märkte hur någon kom upp bakom mig och det var Louis, han tittade på mig med en menande blick.
- Miley hur länge ska det här hålla på? sa Louis
- Jag ska snacka med honom... sa jag, när han precis skulle säga en sak sa jag ''men inte idag''
- När då? Du måste göra det snart, han är jätte ledsen och han vill att ni ska vara vänner innan julafton han har fixat något specielt.
- Jag ska snacka med honom dagen innan. Han ska få kännas hur det känns att vara ledsen, vilket det känns som han nästan aldrig är. sa jag och kollade på honom. Jag såg att Harry såg att jag kollade på honom och han små log mot mig. Åå nej, han får mig knäsvag varje gång han log det var en kraft han hade på mig. Jag log inte tillbaka utan vände bara blicken mot Louis igen.
- Men du, jag tycker vi ska träffas någon dag med Lisa. Hon verkar riktigt trevlig och rolig skulle vara kul att lära känna henne.
- Haha självklart Louis men jag måste gå nu! Seeya! sa jag och kramade om honom
Jag mot Lisa och gav henne frapinon och sedan kramade vi om alla och gick ut igen. När vi kom ut kände jag hur att jag kunde andas igen. Det var som all luft försvann där inne. Lisa skulle sova hos mig inatt så vi gick mot huset. När vi kom in i huset gick vi upp på mitt rum och började slå in julklapparna som inte blev inslagna. Lika bra att ha det gjort tänkte jag.
Ignorera att det står Espresso House :P kommentera vad ni tycker, inte för att det händer så värst mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0