The small world - part 17

- Nu undrar säkert alla vem sista grammyn är till och det ska jag berätta när det nya året kommit. Och snart är de det så om alla fyller på sitt glas så går vi ut till trädgården på baksidan och firar in det nya året! sa pappa och alla gjorde som han. Innan jag gick ut gick jag fram till killarna som inte kunde vara tysta, dom stog bara och pratade i mun på varandra. Ganska komiskt om jag får säga det själv.
- Killar, shut up! sa jag och jag märkte hur deras blickar flög mot mig
Dom slängde sig nästan på mig och vi stog nu i en gruppkram. Efter ett tag började vi gå ut till trädgården där alla stog. Det var sjukt mycket folk man kunde inte ens räkna. Om bara en minut var det nytt år! Jag kände hur någon tog tag om min hand och förstod då att det var Harry. Vi vända på oss så vi stog väldigt nära varandra och började nedräkningen. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, GOTT NYTT ÅR!!! Det nya året började med en kyss från den person jag älskar mest på denna jord!


Pappa hade sagt att det sista priset skulle delas ut när det var nytt år. Så det var bara att vänta. Alla började gå in och snart skulle det sista priset delas ut. Pappa började gå upp på scenen och jag vet inte varför men jag blev lite nervös.
- Nu har vi kommit till det sista priset och jag tror alla är väldigt exalterade över vad det är för slags pris och till vem! Det jag kan säga just nu är att det är ett väldigt stort och specielt pris. Priset går till en person som just precis har fått ett skivkontrakt och en filmroll. Det är väldigt stort och hon själv vet inte om det. Hon är en som står mig väldigt nära, det är ingen mindre än min dotter Miley Cyrus!!!
Jag blev helt chockad, jag visste inte vad jag skulle göra. Med långsamma steg gick jag upp på scenen och tog emot priset.
- Oj, jag vet inte vad jag ska säga. Man kan väl säga att jag är chockad eftersom pappa inte har berättat att jag fått rollen och jag visste ingenting om skivkontraktet. Jag tror faktiskt inte att någon här förutom pappa, visste att jag sökte en roll. Det ska bli otroligt roligt att få se hur det kommer gå och hur inspelnings platsen ser ut som ligger i LA. sa jag och log mot publiken. Efter mitt lilla tal gick jag av scenen och fram till Harry, han såg glad men ändå ledsen ut. Borde inte han vara glad, sa jag något fel när jag stog där uppe?
- Vad är det älskling? Du ser helt nedstämd ut! sa jag
Han stog bara där helt tyst i några minuter innan han kom till tals.
- Hur kommer det säg att du aldrig berättade om provspelningen och att det är i LA! jag såg på honom att han blev väldigt ledsen, för hans ögon blev fyllda med tårar.
- Jag vet inte, det kom aldrig upp i  mitt huvud förens nu och jag trodde inte ens att jag skulle få rollen.
- Om du nu ska till LA så kan vi lika gärna såga hejdå nu! sa Harry och gick snabbt därifrån.
Liam och Louis kollade på mig med ledsna miner och kom sedan fram och kramade mig.
- Miley, Harry är jätte glad för din skull. Och vi vill bara säga grattis! Hoppas bara inte att vi inte träffas mer eller tappar kontakten. sa Louis
- Killar, jag skulle ALDRIG överge er! Ni är min familj nu och jag kommer inte kunna hitta så bra killar som ni.
- Men du, vi får träffas imorgon och snacka mer om det här! Vi måste hitta Harry. sa Liam och båda kom fram och kramade om mig och gick sedan vidare för att leta efter Harry. När jag inte såg dom längre märkte jag hur någon knackade mig på axeln. När jag vände mig om stog Justin där med ett stort leénde på läpparna.
- Grattis honey bunny! sa han och kramade om mig
- Tack Justin!
Vi släppte taget om varandra och började snacka lite. Jag hade nästan glömt bort Harry, det kanske var lite elakt men jag kan ju inte ägna hela min tid åt honom. Eller?
- Men var sover du någonstans? frågade jag Justin
- Jag ska sova hos dig! Jag har snackat med din pappa om det, innan jag åkte hit.
- Gud vad kul! Men ska vi dra eller, det är inte speciellt kul här längre!?
- Sure, har du bil?
- Nej, men det ska stå limousiner utanför.
Jag gick och hämtade min jacka och Justin gjorde detsamma, sedan gick vi ut till limon som ska ta oss hem. Efter ett tag var vi framme vid huset och Justins första reaktion var som planerad. Jag förstår inte riktigt hur alla blir lika förvånade/chockade när dom ser huset?
- Wow, najs hus! sa Justin
- I know, det är skit stort, men kom vi går in. Juste var är din väska?
- Den ska stå inne i huset, din pappa sa att han ställde den där.
Jag tog tag i Justins hand och så gick vi in i huset. När vi kom innanför dörren såg vi Justins väska stå där så vi tog med den och ställde in den på hans rum. Han bytte snabbt om till myskläder och sedan gick vi till mitt rum, så jag också kunde byta om. Jag tog på mig min blå juicy couture mysdräss och satte mig brevid Justin i min säng.
- Så vad ska vi hitta på? sa jag och log
- Prata! Jag måste höra allt jag har missat nu när du bor här i London!
- Men tror du inte jag har missat något eller? Du måste också berätta hur det är i USA, nu när jag är borta. sa jag och blinkade med ena ögat.
Vi satt och snackade hela kvällen om hans liv i USA och hur det går för hans musik karriär. Justin var som min förbild, han sjunger amazing och har en grym personlighet. Jag berättade lite om hur jag och Harry träffades oss självklart skrattade Justin, jag menar vem blir ihop med någon man går in i? Vi hade nu kommit in på ämnet om att jag fått filmrollen, ett skivkontrakt och att Harry bara stack när han fick reda på att det var i LA.
- Vad ska jag göra Justin? Jag vill ju till USA, du är ju där. Även fast Harry fyller tomheten så är alltid en bit av mig borta. Men jag vill inte lämna Harry, vi är ju ihop och jag älskar honom väldigt mycket.
- Jag förstår dig, gör vad som är rätt och vad du vill. Jag kan inte säga vad du ska göra.
Jag kramade om Justin och sedan bestämde vi oss för att titta på film inne i det stora tvrummet som såg ut som en biosalong. Jag satte mig på en av fottöljerna medan Justin satte sig brevid mig.
- Jag har en grym idé på film! Vad sägs om Never say never ? sa jag och blinkade med ögat
- Haha okej, du vet väl att vi såg den tillsammans?
- Ja, men den är så bra!
Vi satte på filmen och efter ungefär halva filmen märkte jag hur mina ögon stängdes igen. Jag hade lagt mig på Justins axel så det skulle bli lite skönare.

Justins perspektiv

Gud vad underbart att få träffa Miley igen. Jag hade saknat henne som aldrig förr. När vi pratade om USA ville jag bara säga att hon skulle åka tillbaka, men hon vet ingenting. Och när hon la sitt huvud mot min axel blev jag så himla glad. När filmen var slut försökte jag väcka henne, vilket jag lyckades med. Klockan hade hunnit bli mycket så vi sa godnatt till varandra och gick sedan och la oss. Jag gick in till gästrummet och la mig direkt i sängen med tankarna, hur ska jag visa det?

Jag vaknade dagen därpå utav att någon sjöng. Jag tog på mig lite kläder och följde ljudet, det kom från Mileys rum. Jag ställde mig vid dörren och bara stog där och tittade på när Miley spelade gitarr och sjöng. När hon var färdig börjae jag applodera, hon vände sig om och blev genast lite generad. Hon gick och hänge sin gitarr och sedan gick hon fram till mig.
- Så, jag har tänkt och även fast jag älskar Harry så måste jag följa mina drömmar. Om jag pratar med honom så kanske han förstår och vi kan nog lösa det här då. sa Miley
Jag kramade om Miley för hennes beslut. Vi gick ner till köket och åt frukost med hennes familj. Jag kände mig som en i familjen, vilket var skönt. Efter det gick vi upp och byte om till vanliga kläder för att sedan gå ut och shoppa lite. Jag fick ta på mig en tjocktröja med luva för att ingen skulle känna igen mig. Jag hade kollat runt lite på twitter och ingen visste att jag var här, alltså fansen. Vi började gå in mot stan, det tog inte så jätte lång tid. När vi kom fram gick vi först in i Abercrombie som var bådas favorit butik. Där hittade jag massa kläder och även Miley. Ingen hade märkt att det var självaste Justin Bieber som var där inne, som tur var. När vi kom ut ur affären hade båda 2 påsar i händerna. Vi fortsatte på gatan och hittade massvis med roliga affärer, det tog lixom aldrig slut. Efter många timmar shopping satte vi oss ner vid ett mysigt fik, där det inte var så mycket folk.
- Har du snackat någonting med Harry efter igår kväll? sa jag och Mileys leénde ändrades från glad till halvt ledsen.
- Nej, men jag vet inte vad jag ska säga! Hjälp mig!
- Vad du än säger så kommer han lyssna, sms honom eller ring och säg att du vill snacka. Om han säger ja, så kör jag dig till honom, okej?
- Tack Justin, du är verkligen den bästa som finns!
Jag hade fortfarande inte frågat, men jag passade på och frågade.
- By the way Miley, vill du gå ut på middag ikväll? Jag menar vi har inte träffats på lång tid och vi behöver snacka ihop oss lite och så.
- Det låter underbart! Men du jag smsar nu! sa Miley och tog fram sin mobil och smsade Harry
Hon visade vad hon hade skrivit och jag läste det. ''Harry, jag vet att du är ledsen men vi behöver verkligen snacka! Jag trodde verkligen inte att jag skulle få rollen så jag trodde inte jag skulle behöva ta upp det. Men snälla om du ser det här ring eller smsa''
- Skicka det nu! sa jag och gav tillbaka mobilen. Jag såg att hon tvekade med skickade iväg det tillslut. Vi satt och prata ett tag till men efter 2 timmar där inne kände vi att vi behövde dra oss hemåt. Jag märkte hur Miley tog fram mobilen och ett leénde spred sig på hennes läppar. Hon såg att jag tittade på henne och hon gav mig mobilen.
''Jag är verkligen ledsen att jag bara gick iväg sådär, men jag visste inte hur jag skulle reagera det kom så plötsligt. Kom hit, killarna är iväg och ska köpa mat och hyra film till ikväll, så vi kan snacka ett tag. Ta med Justin så han inte behöver vara själv.''

Vi började gå hem med alla påsarna i händerna, det var väldigt många vill jag lova. När vi kom fram till huset lämnade vi bara påsarna i repektive rum och sedan tog vi bilen till killarnas place. Vi knackade på dörren och efter bara någon minut öppnade Harry dörren. Miley kramade om Harry men det såg lite stelt ut, sedan hälsade jag på Harry med vårt handslag som vi kom på igår kväll.
- Jag går och sätter mig vid tv:n, om det är okej? sa jag och utan att vänta på svar gick jag mot soffan.
Vad vill Justin säga till Miley??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0