The small world - part 16

Mileys perspektiv

Harry visste ingenting om att jag skulle sjunga ikväll och med Justin kunde han nog inte kunna tänka så heller. Gud vad jag saknat den grabben asså, sjukt längesen vi träffades. Han hade förändrat så mycket på kort tid. Fast han var sitt samma gamla jag. Låten gick sjukt bra, jag satte alla toner och det var kul också. När låten var slut kollade jag först på Harry som stog i chockläge men han log fortfarande och sen på resten av killarna. Dom visste ju inte att jag kunde sjunga som jag gör och sånt, dom stog nästan med öppen mun. När alla ställde sig upp och apploderade blev jag riktigt glad, det var så stort. Just nu ville jag bara slänga mig i Harrys famn vilket jag gjorde när jag hade gått av scenen med Justin precis bakom. Harry och Justin gjorde även ett sånt där kallat kompis slag som typ alla gör, när man typ kramas på slutet? Konstigt egentligen men jag blev så himla glad att dom två kom så bra överens.
- Jäklar, ni två är ju störda! Har ni funderat på att spela in tillsammans eller? sa Harry
- Haha nej men det skulle vara skit kul. Miley är ju så duktig på att sjunga, jag fattar inte hur ingen kan skriva en skivkontrakt med henne. sa Justin och tittade på mig
Jag visste inte vad jag skulle säga så jag stog bara där och log.

Snart var det dags för överraskningen. Det skulle vara så kul att få se allas ansikten speciellt killarnas.

Pappa kom fram till mig och viskade i mitt öra, det var nu dags för överraskningen innan det nya året kom.
- Vad ville han? frågade Harry
- Det du! sa jag och blinkade med mitt öga. Jag gick sedan efter pappa upp på scenen. Det fanns ett bort på scenen där vi skulle ställa alla priser. Så jag, pappa och några andra killar gick och hämtade dom och ställde sedan priserna på bordet. Jag såg hur alla tittade upp på scenen och log lite för mig själv. När alla stog på bordet gick jag fram till micken och började prata.
- Som ni alla vet skulle vi ha en överraskning ikväll och här är den! Vi vill verkligen tack alla för i år, alla har gjort ett underbart jobb med allt. Men nu till saken, vi ska dela ut lite grammys. Varje kategori kommer ha 2 vinnare och ingen kommer få mer än 2 priser. Men jag vill bara varna att vissa priser kommer var lite udda. Ingen har kunnat rösta men vi vet hur alla ligger i världen så vi har suttit och snackat ihop oss om det här. Så jag ska få dela ut lite priser nu med min pappa. sa jag och gav sedan micken till min pappa
- Vad tar vi och börjar med? Vi kör på bästa nya artist. Och priset går till........ Nicki Minaj och Bon Iver!!!
Hon gick upp och tog priset och sedan gick vi vidare till nästa pris.

Det tog ett tag att dela ut priserna men det fanns fortfarande 3 kvar. 2 av dom visste jag vilka det skulle gå till men den sista hade jag ingen aning om. På min lista fanns det bara 2 namn kvar, konstigt. Men de som hade fått priser hittils var:
Inom musik:
Bästa nya artist - Nicki Minaj och Bon Iver
Årets låt - Rolling in the deep med Adele, Next to you med Chris Brown och Justin Bieber
Bästa singeln - The A Team med Ed Sheeran och Grenade med Bruno Mars
Årets DJ/remixer - David Guetta och Avicii

Random:
Årets hunk - Paul Wesley och Chris Hemsworth

Inom film:
Årets skådespelare (kille) - Leondardo DiCaprio och Zac Efron
Årets skådespelare (tjej) - Selena Gomez och Nina Dobrev

Det fanns massa priser, det var inte dom ända. Men nu var det dags för de tre sista. Det var jag som skulle säga så jag gick fram till microfonen.
- Nu är det dags för det 3 sista priserna. Och jag vill gärna säga vilka det är för att göra det mer speciellt. Det pris som delas ut nu är för årets bästa artist, skådespelare och sen lägger jag till lite bästa killen. Detta pris går till en otroligt begåvad kille som jag har känt länge nu, vi har hållt ihop och jag älskar honom. Och det är nästan för otroligt att han klippt av sitt hår och sålt det för flera miljoner. Du vet nog vem du är men priset går till..... Justin Bieber!!!
Alla ställde sig upp och började applodera, han var verkligen värd det här priset. Han skyndade sig nästan upp på scenen och kramade om mig länge. Jag gav micken till honom för att han skulle kunna prata lite.
- Jag vet nästan inte vad jag ska säga det här är helt otroligt. Jag vet inte om det här sänds på tv men jag vill tacka alla mina vänner som stötar mig, min manager, min familj speciellt och självklart Miley som har påverkat det här. Och Miley jag älskar dig också! Tack allihopa!
Han kramade mig en sista gång innan han gick av scen. Nu var det dags för nästa.
- Nu vill jag jätte gärna att One Direction kommer upp på scenen! Kom upp hit killar! sa jag och vinkade med handen att dom skulle komma upp. Harry såg nästan rädd ut men gick upp.
- Nu är det så att det här killarna är de underbaraste personerna jag känner. Dom får mig att skratta konstant och en av dom är faktiskt min pojkvän, Harry Styles. Men vad jag vill säga är att ni har nominerats till årets bästa pojkband och bästa singel som är What makes you beautiful!!
Jag bara såg på dom hur dom sprack av glädje, dom var så väll förtjänta av priset. Jag vet hur hårt dom jobbat och allt dom gör är fantastiskt.
- Killar, innan ni går av scenen vill jag bara säga att det ligger 4 till grammys bakom. En till varje, ni är värda en var. sa jag och Harry mimade med läpparna ''Tack, du är bäst!'' innan dom gick av. Jag fattade fortfarande inte vem som skulle få den sista. Innan jag hann tänka tog pappa micken ifrån mig och började prata.
- Nu undrar säkert alla vem sista grammyn är till och det ska jag berätta när det nya året kommit. Och snart är de det så om alla fyller på sitt glas så går vi ut till trädgården på baksidan och firar in det nya året! sa pappa och alla gjorde som han. Innan jag gick ut gick jag fram till killarna som inte kunde vara tysta, dom stog bara och pratade i mun på varandra. Ganska komiskt om jag får säga det själv.
- Killar, shut up! sa jag och jag märkte hur deras blickar flög mot mig
Dom slängde sig nästan på mig och vi stog nu i en gruppkram. Efter ett tag började vi gå ut till trädgården där alla stog. Det var sjukt mycket folk man kunde inte ens räkna. Om bara en minut var det nytt år! Jag kände hur någon tog tag om min hand och förstod då att det var Harry. Vi vända på oss så vi stog väldigt nära varandra och började nedräkningen. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, GOTT NYTT ÅR!!! Det nya året började med en kyss från den person jag älskar mest på denna jord!
Ojojoj vad händer? Vem är sista priset till? Kommentera nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0