The small world - part 5

- Så Chace jag hör att du inte är från england i alla fall, USA eller? sa mamma
- Ja, jag föddes där och har bott där enda sen jag var liten.
- Var bodde du? fråga hon, ytteligare en fråga...
- I New York, jag saknar verkligen det stället! Jag har underbara vänner där men det är verkligen kul att få lära känna er dotter, hon är verkligen en begåvad sångare. Går det i släkten eller?
- Ja, alla vi i familjen kan sjunga, kanske kan vi någon dag i helgen äta middag här med dina föräldrar och så kan vi sjunga lite för er! sa mamma. Pappa och jag kollade på varandra och suckade lite lätt men inte så det hördes

Resten av kvällen såg ungefär ut så.. att mamma satt och snacka med Chace. Men det var väll bra att dom kom bra överens, dom verkade gilla sällskapet av varandra. Klockan hade hunnit bli ganska mycket och Chace behövde dra hem. Jag följde med till dörren och vi kramade om varandra och sa sedan hejdå. Senare den kvällen ringde Harry och vi bestämde på riktigt den här gången att vi skulle träffas, jag sa att han skulle sms mig varje timme i skolan imororn
så att jag inte skulle glöma! Han blev genast gladare hörde man, vi la på och jag gick och la mig och somnade fort.

Mileys perspektiv

När jag vaknade på morgon märkte jag att jag inte mådde så bra, så jag bestämde mig för att stanna hemma. Istället för att somna om så gick jag mot duschen för att duscha. Jag stog där inne ganska länga och lät det varma vattnet rinna ner för min kropp. Jag duschade ganska länge, jag tog handuken och virade den runt kroppen och sedan gick jag jag mot garderoben för att ta på mig nått. Det blev nått enkelt eftersom jag bara skulle stanna hemma, mjukisar och en stor hoodie jag inte kände igen, men det var säkert Harrys. Ingen var hemma vilket var väldigt skönt, jag bestämde mig för att smsa Harry och fråga om han kände för att komma över. ''Vill du komma över? Jag stannars hemma från skolan mår inte så bra!'' inom en minut fick jag svar ''Jag kommer om 10!<3'' Och som han sa, det tog bara 10 minuter. Jag öppnade dörren men kände inte för att krama honom eftersom jag mådde dåligt men han drog in mig i en varm kram och vi stog där ganska länge och bara kramade om varandra. Han reagerade ganska fort på att jag hade hans tröja, vilket inte är konstigt. ''Snygg du är i min tröja, sa han och blinkade med ena ögat
Klockan var inte så mycket så vi bestämde oss för att gå upp till mitt rum och mysa och kolla på film.

- Vad ska vi kolla på? frågade Harry
- Kan vi inte kolla på typ twilight? sa jag och log stort
- Hmm... okej då bara för din skull. sa han och vi la oss ner på min säng, jag luta mitt huvud mot Harrys axel och han tog sin arm runt mig. Jag hann inte kolla så långt in på filmen innan jag somna. Jag vaknade och såg att Harry också hade somnat, han var så söt. Jag tog fram mobilen för att kolla på klockan och såg att den var 1 och jag kände att jag var hungrig eftersom min mage kurra. Jag reste mig upp försiktigt men jag råkade väcka Harry, han kollade på mig med en fett konstig minn, han såg ganska trött ut.
- Harry klockan är 1 ska vi gå ner och göra mat? sa jag
- Oj, aa sure.
Vi gick ner och tittade runt i kylskåpet, det fick bli spagetti och köttfärssås. När maten var färdig satte vi oss ner runt bordet, det var helt sjukt gott.
- Visste inte att du var bra på att laga mat! sa jag och log
- Jag är bäst på att laga mat, fast däremot baka är inte riktigt min grej. Jag bränner alltid sakerna
- Haha, då vet jag att jag inte ska låta dig baka åt mig! sa jag och vi började skratta
Jag kände att min mobil vibrerade, jag tog upp den och på skärmen stog det Chace. Han hade skickat ett sms ''Hej var är du? saknar dig i skolan!'' Jag började le för mig själv och såg att Harry tittade på mig men jag svaret istället på smset ''Hej, mådde dåligt så stannade hemma! Haha saknar att vara med dig i skolan'' efter inte så lång tid fick jag svar ''okej men du kommer väll imorgon?'' ''ja självklart! smsar senare''
Harry verkade lite deppig efter att jag fått smsen så jag gick fram och kramade om honom och som jag trodde så blev han genast glad. Vi gick upp på mitt rum och satte på ännu en film och la oss ner i samma position som innan.

Senare på kvällen kom mamma och pappa hem med massa påsar med mat och jag och Harry hjälpte till att plocka upp allt. Mamma frågade även om Harry ville äta med oss och självklart ville han de. När klockan var ungefär 9 så drog han hem och jag gick upp på rummet och loggade in på twitter på datorn. Jag skrev ''Thank you @harry_styles for being with me today, when i'm sick!'' Jag fick genast massa metions, på dom flest stog det känner du han, åå fett avundsjuk osv. Hade inte tänkt på att ingen visste att jag kände honom, jag gick in på hans profil och märkte att jag inte fälje honom så jag klickade på follow och sedan loggade jag ut för att gå och lägga mig.

Harrys perpektiv

Jag vaknade nästa morgon och kände mig ganska pigg och glad, vilket var udda eftersom jag alltid är fett trött och sur på morgonen. Jag loggade genast in på twitter och kollade mina mentions och såg att Miley hade skrivit och följt mig, så jag skrev genast in ''@MileyCyrus no problem, hope you get better. I don't like to see you sick!'' och sedan följde jag henne. Självklart fick jag massa metions men pallade inte svara på massa frågor så jag loggade ut och gick upp ur sängen för att twa på mig lite kläder. När jag kom ut i köket så stog killarna där och lagade frukost, som vanligt stog Niall och skrek på Louis att han skulle skynda sig med maten så han skulle få mat. Haha han är helt störd som alltid är hungrig, jag satte mig på en stol brevid Liam och vi började snacka om lite allt möjligt. Men helt plötsligt säger Louis ''Jag har en idé!'' Jag såg på honom förut att han tänkte på nått men jag orkade inte fråga!

- Berätta då! skrek alla
- Jo vi känner ju inte Miley direkt så jag tänkte att vi kunde åka till hennes skola och hämta upp henne sen och kanske dra hem till oss och bara chilla och snacka så vi för lära känna henne? Låter inte det typ awesome? sa Louis
- Sen när blev du såhär smart Louis? sa Liam och skrattade
- Det går i släkten du vet! sa han och alla började sedan skratta

Dagen gick ganska fort och jag hade hunnit snacka lite med killarna. På senaste tiden hade jag varit mycket med Miley och när jag inte var det så sattt jag bara i mitt rum och gjorde ingenting. Jag hörde att Zayn ropa på mig så jag började gå mot dörren och tog på mina skor och sedan till bilen. Det tog inte så lång tid att komma till skolan, hon hade inte slutat än så vi satt i bilen och väntade. Efter 10min såg jag Miley komma gående, så jag hoppade ur bilen och började gå mot henne. När hon såg mig småsprang hon fram och kramade om mig. Jag hade helt glömt bort att det säkert fanns folk på hennes skola som var fans men jag orkade inte bry mig. Vi stog så ett tag men sen hörde jag en röst som harklade sig, vi släppte varandra och jag såg att det var han den där Chace. Han kramade om Miley och sa hejdå och självklart blev jag lite avundsjuk, det var nått inom mig som verkligen gillade henne. Jag är inte den killen som står och pratar om känslor med tjejer, men hon måste få veta men det fick bli ett tillfälle som passade.
- Vad gör du här förresten? sa hon
- Jo eftersom du inte känner killarna bra så tänkte jag att vi kunde dra hem till oss och softa och snacka och så!? Det var Louis idé han vill verkligen lära känna dig och jag tror ni skulle komma bra överens också.
Jag visade ett tecken för killarna för att dom skulle komma ut och hälsa, alla gick fram och skakade hand med Miley och när det var gjort hoppade alla in i bilen för att åka. När jag tittade ut såg jag att ganska många stog och stirrade, kanske inte konstigt.

Mileys perspektiv

Skoldagen var ganska lugn, inte så jobbiga lektioner men allt gjorde det lite roligare med Chace. Vi hade verkligen kommit varandra närmre och han hade till och med frågat om jag ville gå ut med honom på en såkallad ''dejt''. Det var ju inte så att jag kunde säga nej, han var ju så snygg och jag gillade väll han lite smått. När skolan var slut så tog jag min väska och började gå ut och då såg jag Harry stå där. Jag blev så glad så jag började nästan små springa fram och krama honom. Sen kom Chace och skulle säga hejdå så vi kramde om varandra och när jag vände mig om så såg jag att Harry tittade på Chace när han gick. Men sedan sa han att dom andra killarna ville lära känna mig och jag såg att Harry gjorde ett tecken att dom skulle komma ut. När dom kom ut ur bilen så kom dom fram och hälsade, dom hette Liam, Niall, Louis och Zayn och om jag ska vara riktigt ärlig så såg alla riktigt bra ut. Vi sattes oss i bilen och började åka mot deras hus.

Det var riktigt stort och fint huset, vi hoppade ur bilen och började gå mot ingången. Harry visade mig runt huset och hans rum såg riktigt mysigt ut, skulle inte tacka nej till att vara där med honom tänkte jag för mig själv och började le. När vi kom ut till vardagsrummet igen så satt alla killar i soffan och snackade. När dom såg mig vända dom sig om och började snacka med mig istället. Dom frågade var jag var född, hur min uppäxt har varit, dom ville helt enkelt veta lite om mitt liv. Sen var det min tur att fråga eftersom jag inte visste så mycket om dom förutom om Harry visste jag ju en del, men jag visste inte hur dom blev kända och hur dom lärde känna varandra. När vi hade suttit och skrattat grymt mycket kände jag att jag gillade killarna väldigt mycket, dom är så härliga och roliga. Vi bestämde oss för att beställa pizza så jag smsade mamma och frågade om jag fick stanna och det fick jag. Kvällen var kaos men det var kul ändå. Alla var över trötta så jag höll nästan på att kissa på mig för att jag garva så mycket. Vi satte på en film som jag inte riktigt vet vad den handlade om men jag somnade i alla fall brevid Harry på hans axel.

När jag vaknade nästa morgon tittade jag mig runt och såg att jag somnat i soffan. Dom andra killarna var inte där förmodligen så hade dom gått och lagt sig i sina egna sängar, Harry var den enda som var kvar vilket jag var tacksam för. Jag tog upp min mobil och såg att klockan var 11, jag hade försovit mig nästan 3 timmar!! Jag skyndade mig upp och märkte att Harry vakande upp. Han kollade på mig med en undrande blick jag sa att jag börjde för 3 timmar sen och självklart reagerade han. Han hoppa upp ur soffan och ropade på Louis som tydligen alltid körde killarna. Louis var den kille jag kände mig mest säker med han var så underbar. När vi kom fram till skolan så kramade jag om Louis, just då kände jag av en fotoblixt men eftersom jag var så sen så sprang jag in till skolan. Jag hade tydligen precis missat engelskan märkte jag när en glad Chace kom mot mig och kramade mig. ''Var har du varit, vi började för 3 timmar sen!'' sa han och skrattade Jag svarade att jag hade försovit mig hos en kompis. Dagen gick väldigt fort, egentligen skulle jag vara med Chace efter skolan men det var idag mina systrar skulle komma så jag ville självklart vara hemma när dom kom.

Efter några timmar hemma så hör jag massa röster där nere så jag gick ner och det första jag ser är mina systrar. Jag springer mot dom och börjar krama dom hårt, vi stog så i några minuter. Jag hade verkligen saknat dom, vi snackade jätte mycket den kvällen eftersom vi inte träffats på ett tag så hade vi mycket att berätta för varandra. Min yngsta syrra började då snacka om One Direction, hon sa att dom var så snygga speciellt Harry, då började jag asgarva jätte mycket,. Båda kollade på mig jätte konstigt och förstog verkligen ingenting, men jag sa att det inte var nått. Jag bestämde mig för att smsa Harry och säga att mina systrar var här och att min yngsta var ett fan av dom, jag sa även att dom skulle komma över så att dom fick träffa dom, det kanske är bra att dom får veta varför jag började skratta så mycket. Efter 20min plingade det på dörren och jag sprang fram och öppnade, där stog killarna. Jag kramade om dom, som tur var mina systrar kvar i vardagsrummet. Vi började gå dit ut, jag sa att dom skulle vara tysta så att dom inte skulle märka nått.
- Kolla hit! sa jag och lot jätte stort
Då började min syrra Noah som hon heter skrika och hoppa, hon sprang genast fram till Harry och kramade om honom. När hon kramade om alla andra så viskade jag i Harrys öra ''Hon tycker du är skit snygg'' han kollade på mig och började le. Resten av kvällen spenderades med killarna och familjen, det var inte en tyst minut vilket var skönt. Alla verkade komma riktigt bra överens. Klockan började närma sig 10 så killarna drog hem och innan jag upp på mitt rum så behövde jag fråga Noah om hon blev förvånad. Självklart blev hon det, hon hade ju snackat om dom och hon visste ju inte att jag kände dom. En bra start på deras första kväll här! Sedan gick jag upp på rummet och somnade ganska fort. Jag behövde min skönhetssömn eftersom det var imorgon jag skulle på dejt med.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0